Projekt będący unikalną inicjatywą mającą na celu dostarczenie określonego rozwiązania informatycznego wymaga zarówno od dostawcy, jaki i od Klienta odpowiedniego podejścia do jego zarządzania. Przy realizacji – projekty fix price różnią się od innych modeli zamrożonym zakresem dzięki czemu Klient może łatwiej oszacować koszty. Commoditech buduje zespół oraz mechanizmy zarządcze pozwalające na osadzenie projektu w odpowiednim kontekście, a następnie jego monitorowanie.
Typowy projekt fix price nie jest jednak wolny od wad – jak mniejsza elastyczność na zmiany w trakcie trwania projektu, obustronny wysiłek potrzebny na zdefiniowanie zakresu i oszacowanie pracochłonności i ryzyka. Nasze główne doświadczenie w zakresie projektów fix-price to tworzenie aplikacji mobilnych (iOS, Android) i webdeveopment (HTML / CSS / Javascript / Apache / PHP / CMS). Jesteśmy w tym zakresie zwolennikami rozwiązań opensource, skalę w jakich te rozwiązania są testowane, społeczność rozwijającą dodatki oraz strukturę kosztową (WordPress, Drupal, SugarCRM, SuiteCRM, Pentaho).
W celu zagwarantowania terminów oraz jakości naszych projektów stosujemy mechanizmy wspierające zarządzanie wymaganiami Klienta oraz uwzględniamy uwarunkowania danej organizacji. Dodatkowe aspekty, takie jak: zarządzanie komunikacją, zasobami, jakością czy budżetem wspierają realizację projektu tak, aby cel projektu został osiągnięty zgodnie z założeniami.